Jakie reklamy lubimy?

Reklamy – hity

Chociaż może wydać się to odrobinę dziwne to bywają reklamy, które wywołują u nas pozytywne emocje a tym samym sprawiają, że odczuwamy sympatię do danego bilbordu lub reklamy telewizyjnej. Oczywiście jest to rzadkość ponieważ większość reklamy wzbudzą u nas irytację i inne niezbyt przyjemne stany. Jednak niektóre reklamy potrafią być prawdziwym majstersztykiem. Przykładem może być tu reklama piwa „Żubr”, która od kilku lat gości zarówno w prasie jak i w telewizji. Dlaczego na nią akurat w większości reagujemy pozytywnie? Ponieważ ma humorystyczny przekaz i bazuje na grze skojarzeń. Całość tej reklamy podzielonej na coraz to nowe odcinki tworzy spójny produkt marketingowy jaki z pewnością przyczynia się do wzrostu sprzedaży. Kolejnym przykładem udanej reklamy są te już trochę zapomniane ale jeszcze niedawno królujące w telewizji spoty sieci Plus oraz kabaretu Mumio. Również humorystyczne jednak w większości abstrakcyjne a nawet absurdalne. Stały się jednak w pewnym czasie częścią slangu co dobitnie wskazuje na ich sukces.

Reklama piwa zaaranżowana przez Superreklamy.com to przykład kampanii pozytywnej.

Reklamy – klapy

W opozycji do popularnych reklam, które budzą naszą sympatie stoją reklamy, których nie mamy ochoty oglądać. Należą do nich przede wszystkim reklamy wszelkich proszków i innej maści detergentów, które najczęściej są bardzo nachalne. Co więcej przedstawiają one stereotyp kobiety jako kury domowej, której największym zmartwieniem są nieschodzące plamy z ubrań bądź płyny do mycia naczyń, które nie potrafią sobie poradzić z tłuszczem. Bazujące na niskich instynktach, seksistowskie i zwyczajnie mało inteligentne również nie są dobrze przyjmowane w gronie potencjalnych klientów.

Zatem jaka ma być reklama aby trafiła w gusta szerszego grona odbiorców? Musi ona:

  1. być zrozumiała i posiadać jasny przekaz;
  2. nie może być nachalna;
  3. powinna być nowatorska;
  4. dobrze gdyby miała elementy humorystyczne.

Synergia tych wszystkich elementów może zadecydować o odpowiedniej skuteczności kampanii reklamowych a to może bezpośrednio przełożyć się na wyższą sprzedaż. Dlatego polecamy sprawdzone agencje reklamowe, które znają się na swoim fachu..

Related articles

Back to Top