Co zrobić gdy nasza marka potrzebuje zmian? Studio reklamy w akcji

5.00 avg. rating (99% score) - 1 vote

Stare marki, które funkcjonują na rynku od kilkudziesięciu lat, często zatrzymują się w czasie i komunikują się za pomocą starych, nieaktualnych już metod, wykorzystując do tego kanały, które uległy przedawnieniu lata temu. Niektóre z nich aby dostosować się do nowoczesnego oblicza rynku oraz bardzo zróżnicowanego odbiorcy/klienta wypuszczają na rynek nowe produkty bądź usługi, ale w ich promocji wykorzystują metody, które nie mają już racji bytu. Aby stara marka wciąż była konkurencyjna na rynku potrzebny jest kompleksowy rebranding.

Czas na social media? Agencja reklamowa przygotuje dla ciebie komplet czynności

Chociaż rynek oferuje produkty, które nigdy nie przestają być popularne jak Coca-Cola, prezerwatywy Durex czy papierosy Camel, to większość marek powstały kilkadziesiąt lat temu musi walczyć o pozostanie na rynku, klienci nie chcą korzystać z ich produktów gdyż w ich mniemaniu są przestarzałe, a konkurencja oferuje lepsze i to za niższą cenę. Rebranding jest w tej sytuacji koniecznością. Czym jest? Jest to kompleksowe odmiana firmy na polu strategii komunikacyjnej, obszaru wizualnego czy rodzaju przeprowadzonych działań np. w celach promocyjnych. Pierwszym miejscem, do którego należy się udać by uzyskać koncept proponowanych zmian jest studio reklamy. Działania specjalistów od komunikacji, grafiki, marketingu, reklamy oraz PR pomogą aktualnym szefom firmy w podjęciu działań, które na nowo przyciągną klientów (także młodych, niewyrobionych w gustach) do produktów bądź usług starej marki.

scales-art-1208570-m

Nie stój w tyle i wyprzedź konkurencję – zamów pierwszą kampanię reklamową w profesjonalnym studio!

Realizacje celów reklamowych

Jednym z działań może być stworzenie zupełnie nowej marki oferującej produkt odświeżony. Jeśli firma skoncentruje się na zmianę segmentu rynku nie ma wtedy bowiem mowy o rebrandingu. Zobaczcie jakie działania najczęściej oferowane są przez firmę zajmująca się zmianą komunikacji starej marki:

  • nowa strategia komunikacyjna – audyt mediów – sprawdzenie, które kanały są skuteczne, a które zawodzą, rozpoczęcie działań na portalach social media – dla biznesów szczególnie polecany jest Twitter, dla firm produktowych Facebook, dla wszystkich YouTube
  • stworzenie nowoczesnego zaplecza graficznego, wraz ze zmianą logo
  • skoncentrowanie się na szybkim zdobyciu fanów w sieci oraz monitorowanie i późniejsza realizacja ich potrzeb
  • organizowanie eventów wraz z pozyskiwaniem atrakcyjnych sponsorów lub pozostanie nim w przypadku kooperacji z mniejszymi firmami
  • wyjście do nowych mediów – przedstawienie swoich usług i produktów w popularnych portalach, można również wykorzystać blogerów lub vlogerów
  • zmiana odbiorców – audyt – należy odnaleźć osoby, które naprawdę potrzebują naszych tworów – skierowanie się do wszystkich to zły pomysł i strata pieniędzy na promocję

Dodane przez:

Maciej

Back to Top