Gwarancja na naprawę laptopa — co musisz o tym wiedzieć?

Sprzęt komputerowy staje się z czasem coraz bardziej wydajny i niezawodny. Jest to spowodowane sporym postępem technologicznym i wdrażaniem coraz to nowszych i lepszych rozwiązań. Niestety mimo tego, sprzęt komputerowy taki jak np. laptopy, może ulec różnego rodzaju awariom, które spowodowane są zazwyczaj nieprawidłowym użytkowaniem sprzętu, wadami fabrycznymi, czy innymi czynnikami, które mogą uszkodzić sprzęt lub doprowadzić do jego szybszego zużycia. W sytuacji, gdy nowy laptop ulegnie awarii, możemy na szczęście skorzystać z darmowej naprawy, w ramach gwarancji udzielonej na dany sprzęt. Tego typu zabezpieczenie jest bardzo przydatne i pozwala zapewnić użytkownika, że laptop na pewno będzie działał w pełni sprawnie, a jeśli z jakichś przyczyn tak nie będzie, to producent zapewni profesjonalną naprawę lub też wymianę laptopa. Warto więc wiedzieć czym jest gwarancja na naprawę laptopa, jakie zasady obowiązują w ramach gwarancji, jaki okres może obejmować taka gwarancja, jak wygląda proces ubiegania się o naprawę oraz jakie usterki mogą zostać usunięte w ramach gwarancji?

Czym jest gwarancja na naprawę laptopa?

Gwarancja to pewnego rodzaju pisemne oświadczenie gwaranta zobowiązujące go do bezpłatnego usunięcia wady, wymiany towaru na nowy lub też przyjęcia towaru i oddania kupującemu pieniędzy w sytuacji, gdy ma on jakieś wady lub uległ awarii. W przypadku laptopów gwarantem może być producent danego sprzętu, jego dystrybutor lub też sprzedawca. W dokumencie tym zawarte są wszelkie obowiązki gwaranta i uprawnienia konsumenta w tym zakresie. Gwarancja powinna zawierać takie informacje jak nazwa i adres gwaranta, czas trwania gwarancji i to jaki zakres obejmuje, uprawnienia konsumenta oraz stwierdzenie dotyczące rękojmi.

Zasady obowiązujące w ramach gwarancji na laptopa?

Gwarancja na zakupiony produkt zaczyna obowiązywać w momencie jego zakupu i trwa przez ustalony czas. Warto jednak pamiętać, że zapisy tego typu dokumentu mogą nieco się różnić w zależności od danego producenta, czy też produktu. Jest to spowodowane tym, że warunki gwarancji ustalane są przez gwaranta i oprócz różnego rodzaju podstawowej kwestii, które obowiązują praktycznie w każdym przypadku, inne zapisy mogą się znacząco różnić. Chcąc skorzystać z naprawy laptopa w ramach gwarancji, trzeba pamiętać, że w których przypadkach gwarancja ta może być nieaktualna, jeśli nie spełnimy odpowiednich warunków. Gwarancja zazwyczaj jest nieważna w przypadku, gdy laptop był naprawiany lub modyfikowany przez osoby nieupoważnione do tego, gdy plomby gwarancyjne uległy uszkodzeniu lub je wymieniono, zmieniono lub zatarto numer seryjny produktu, laptop został uszkodzony z winy użytkownika, w wyniku uszkodzeń mechanicznych, zainfekowania wirusem i innych tego typu sytuacji, na które gwarant nie ma wpływu.

 

laptop

 

Okres obowiązywania gwarancji na laptopa?

Okres, w jakim gwarancja na laptopa obowiązuje, wyznaczany jest przez gwaranta i może on trwać rok, kilka lat czy nawet obowiązywać dożywotnio. Warto jednak pamiętać, że w przypadku gdy oświadczenie gwarancyjne nie zawiera informacji na temat okresu ochrony, przyjmuje się, że gwarancja obowiązuje przez 2 lata, licząc od dnia, w którym wydano towar konsumentowi. W przypadku laptopów gwarancja zazwyczaj udzielana jest na rok, ale w niektórych sklepach istnieje także opcja wydłużenia tej gwarancji za dodatkową opłatą. W przypadku gdy gwarant wymieni wadliwy produkt na nowy lub dokona istotnych napraw, czas gwarancji biegnie od nowa. Jeśli jednak laptop uległ uszkodzeniu po okresie gwarancji, warto zgłosić się do profesjonalnego serwisu zajmującego się naprawą laptopów.

Proces ubiegania się o naprawę laptopa w ramach gwarancji

Chcąc skorzystać z naprawy laptopa w ramach gwarancji, trzeba dostarczyć wadliwy sprzęt na koszt gwaranta, do miejsca wskazanego w gwarancji lub miejsca wydania towarowy. Następnie wszelkiego rodzaju diagnostyka oraz późniejsze naprawy realizowane są na koszt gwaranta, który musi zadbać o to, aby były one wykonane w terminie ustalonym w gwarancji. Zazwyczaj jest to nie później niż 14 dni od dnia dostarczenia laptopa przez konsumenta. Naprawa gwarancyjna laptopa obejmuje wszelkiego rodzaju usterki, które powstały w wyniku różnego rodzaju wad fabrycznych laptopa oraz jego poszczególnych komponentów, ich nieprawidłowego działania czy też zbyt szybkiego zużycia. Trzeba jednak pamiętać, że nieprawidłowe użytkowanie laptopa, czy też różnego rodzaju uszkodzenia sprzętu wynikające z winy użytkownika sprawiają, że gwarancja traci ważność.

Naprawa laptopa po upływie gwarancji

Gwarancja po naprawie laptopów przez profesjonalne serwisy, zajmujące się naprawą sprzętu komputerowego ulega przedłużeniu. Serwisy oferują kompleksową naprawę, w skład której wchodzi m. in. wymiana pamięci, układów BGA, naprawa zasilania, bądź też programowanie układów BIOS.  

Related articles

Back to Top