Dlaczego warto wdrożyć czat internetowy na firmowej stronie?
Rozwiązania w postaci czatu internetowego na stronie konkretnej firmy jest coraz częstszym rozwiązaniem. Stosuje się je przede wszystkim we wszystkich branżach, gdzie istotny jest bezpośredni kontaktu z klientem. Zdecydowanie się na wdrożenie tej metody komunikacji najbardziej popularne jest w obszarze B2C jednak przydatne może okazać się również w segmencie produkcyjnym.
Dlaczego czat internetowy jest skuteczny?
Obecnie niemal każe przedsiębiorstwo, niezależnie od wielkości posiada własną stronę internetową. Internet jest obecnie powszechnie stosowanym narzędziem, które umożliwia zapoznanie się z ofertą danej firmy. Bardzo często pierwszy kontakt klienta z danym produktem lub usługą odbywa się właśnie poprzez portal internetowy.
Aby strona zrobiła pierwsze dobre wrażenie koniecznie musi być zaprojektowana w przemyślany sposób. Treści powinny być dostosowane do ofertowych usług, podobnie jak z samą oprawą graficzną. Warto jednak pamiętać, że w wielu przypadkach informacje zawarte na stronie mogą być niewystarczające dla konkretnego klienta.
W związku z tym konieczne jest umieszczenie informacji, które umożliwiają na nawiązanie kontaktu telefonicznego lub mailowego. Coraz więcej firm decyduje się jednak na wykonanie kroku dalej. Decydują się oni wówczas na zastosowanie alternatywnego kanału komunikacyjnego w postaci czatu internetowego. W odróżnieniu od kontaktu mailowego czat umożliwia natychmiastowe nawiązanie kontaktu między klientem a sprzedającym.
Dzięki czatowi zainteresowana osoba może zadać dowolną ilość szczegółowych pytań i uzyskać na nie natychmiastową odpowiedź. Działania te spotykają się z zadowoleniem klientów, gdyż uzyskują oni potrzebne wiadomości natychmiast, dzięki czemu mogą szybciej zdecydować się na zakup. Wykorzystanie czatu jest również znacznie bardziej ekonomiczne od kontaktu telefonicznego. Konsultant jest w stanie prowadzić kilka rozmów naraz, a w przypadku konieczności może spokojnie wyszukać potrzebne informacje w bazie danych.
Zastosowanie czatu przynosi ogromne korzyści zwłaszcza w przypadku tzw. gorącego leadu sprzedażowego, czyli grupy konsumentów lub innych jednostek, które są w stanie kupić dany produkt natychmiast. W sytuacji gdy nie stosuje się czatu i dana osoba musi korzystać z kontaktu mailowego, długi czas oczekiwania na odpowiedź może spowodować rozmyślenie się i zrezygnowanie z usługi bądź produktu. Podobna sytuacja występuje w przypadku kontaktu telefonicznego.
Zwłaszcza w momencie gdy linie jest przeciążona, oczekiwanie klienta na swoją kolej może prowadzić do szybkiej frustracji. Czat umożliwia szybki kontakt, pozytywnie wpływa na relacje firma-klient i stanowi element budujący wizerunek całego przedsiębiorstwa.
Zalety zastosowania czatu internetowego
Obecnie niemal każde przedsiębiorstwa niezależnie od oferowanych produktów czy usług zmaga się z ogromną ilością różnorodnych konkurencji. Walka o klienta może przybrać różnorodną postać. Szybszy kontakt i obsługa na lepszym poziomie może skutecznie wpłynąć na zwiększenie leadu sprzedażowego.
Wykorzystanie czatu umożliwia najszybsze udzielnie odpowiedzi na zadane pytanie. Zgodnie z badaniami również najwięcej osób decyduje się na skorzystanie z czatu (42% odwiedzających stronę). Nie ma konieczności pisania czasochłonnych maili czy wykonywania telefonów.
Dzięki czatu możliwe jest zaoszczędzenie pieniędzy poprzez zwiększenie efektywności. Decydując się na obsługę telefoniczną należy pogodzić się z mniejszą efektywnością oraz wyższymi wydatkami. Przy pomocy czatu jeden pracownik może obsługiwać kilku klientów naraz, w przypadku kontaktu telefonicznego tylko jednego. Oznacza to, że wdrożenie czatu pozwoli dodatkowo obniżyć koszty. Co ciekawe zgodnie z prowadzonymi testami zastosowanie czatu na stronie internetowej sprawia, że więcej klientów na niej pozostanie.
Przyjazna witryna i dodatkowa możliwość prowadzenia konwersacji ze specjalistą sprawia, że chętniej na nią wracamy i wzbudza ona w nas bardziej pozytywne odczucia. Oczywistą konsekwencją zastosowania czatu jest przede wszystkim zwiększenie w trwały sposób poziom sprzedaży w naszym sklepie internetowym.
Łatwiej jest zdobyć klientów, a także zrozumieć ich zachowania. Zastosowanie czatu możliwa również rozwinięcie i poprawianie strony. Pytania które są najczęściej zadawane warto umieścić na witrynie w zakładce FAQ. Dzięki temu każdy klient będzie mów znaleźć interesujące wiadomości w jeszcze łatwiejszy sposób. Przyczyni się to do znacznego zwiększenia aktywności na stronie oraz rozszerzenie zasięgu danej witryny.
Jeżeli są Państwo zainteresowani obsługą czatu internetowego na swojej stronie to zachęcamy do zapoznania się z ofertą wrocławskiego call center IPT na stronie: http://iptcc.pl/oferta/chat-internetowy.