Od czego zacząć promowanie sklepu internetowego?
Założenie własnego sklepu internetowego wydaje się obecnie wyjątkowo dobrym pomysłem z uwagi na rosnące zainteresowanie zakupami przez internet.
Aby odnieść sukces, nie wystarczy jednak tylko założyć sklepu i czekać na pojawienie się klientów. Konieczna jest dobrze przemyślana strategia reklamowa, dzięki której Twoje produkty staną się popularne i przyniosą Ci wysokie zyski. Możesz zarówno podejmować samodzielne działania, jak i poprosić o pomoc zaufaną agencję reklamową. Co możesz zrobić, by wypromować swój sklep?
Jak wygląda nowoczesne promowanie firmy?
- Promowanie sklepu w social mediach
Jest to działanie, dzięki któremu możesz precyzyjnie trafić w opracowaną przez Ciebie grupę docelową, określoną na podstawie np. pozycji zawodowej, czy też wieku. Co więcej, na Facebooku możesz promować firmę za pomocą zarówno płatnych, jak i bezpłatnych metod, przy czym lepsze będą te pierwsze, obejmujące m.in. posty sponsorowane.
- Współpraca z blogerami
Nadal uważa się to zajęcie bardziej za hobbystyczne, jest ono jednak bardzo czasochłonne. Współpraca z blogerami to możliwość uzyskania pozytywnej recenzji produktu przy jednoczesnym dotarciu do grona odbiorców, jakich twórca bloga zdążył już wokół siebie zgromadzić. Oprócz artykułów na własnej stronie influencer może tworzyć posty do mediów społecznościowych lub organizować konkursy dla czytelników, w ramach których nagrodą będą np. Twoje produkty lub usługi.
- Email marketing
Wysyłanie klientom newslettera nie wymaga wysokiego nakładu kosztów, a może być bardzo pomocne. Posiadanie własnej bazy mailingowej to zabezpieczenie na wypadek kłopotów z kontami założonymi w mediach społecznościowych – kontakty zdobyte na Facebooku należą do Facebooka. Łatwo tutaj zadbać samodzielnie o atrakcyjną oprawę graficzną i o personalizację maili, dzięki czemu klienci poczują się miło wyróżnieni. Pamiętaj jednak, że baza mailingowa musi być zgłoszona do GIODO.
Dlaczego warto nawiązać współpracę z agencją reklamową?
Jest to miejsce, w którym zespół specjalistów na bieżąco śledzi trendy związane z promowaniem towarów i usług, dzięki czemu masz znacznie większe szanse na sukces, niż w sytuacji, kiedy będziesz wszystkie działania podejmować samodzielnie.
Ogromne znaczenie ma tutaj również szeroki zakres usług, z których możesz skompletować pakiet najlepszych dla Ciebie i Twojego biznesu. Pracownicy agencji udzielą Ci pomocy w doborze najlepszych rozwiązań, biorąc pod uwagę takie czynniki, jak zasięg reklamy, Twój budżet, a także rodzaj prowadzonego biznesu, czy też panujące obecnie trendy sprzedażowe.
Jak wypozycjonować sklep internetowy?
Samodzielne pozycjonowanie jest ryzykownym posunięciem, dlatego że łatwo o trudne do naprawienia błędy, przez które klient szybko zniechęci się do odwiedzania strony. Dlatego też renomowane agencje reklamowe oferują skuteczny marketing sklepu internetowego. Jak on przebiega?
- Audyt SEO – odpowiada na pytanie, w jaki sposób wykorzystać pozycjonowanie, by skutecznie wypromować właśnie TWÓJ sklep.
- Dobór fraz kluczowych – jest ich wiele, przy czym nie każda będzie odpowiednim wyborem dla Ciebie. Odpowiedni wybór zależy tutaj m.in. od przeanalizowania procesu sprzedażowego.
- Optymalizacja sklepu – działania pozycyjne, poprawiające widoczność strony w wyszukiwarce.
- Link Building – pozyskiwanie linków dla Twojej strony.
- Internetowy Public Relations – budowa pozycji sklepu w oczach klientów.
- Bieżące raporty z wykonanych działań – Umożliwiają określenie skuteczności podjętych działań i przedstawieniem propozycji zmian.
Jak trudno jest wyróżnić się na tle konkurencji?
Trudno jest zaprzeczyć temu, że nawet najlepsza strategia stanie się przebrzmiałym schematem, jeśli będzie nadużywana. Spójrzmy jednak prawdzie w oczy – tak by właśnie wyglądało promowanie biznesu, gdyby nie istniała konkurencja – z ciągłym wykorzystaniem tych samych technik. Jest ona zapalnikiem motywującym do myślenia nad nieszablonowymi działaniami, jakie mogą zainteresować odbiorców na nowo.
Trudno jednak zaprzeczyć temu, że im więcej przedsiębiorców obracających się w tej samej tematyce, tym trudniej znaleźć argumenty przekonujące odbiorców właśnie do Ciebie. Na szczęście jednak istnieją sprawdzone agencje reklamowe m.in. we Wrocławiu, w których nawet rzeczy niemożliwe możesz rozwiązać “od ręki”. Jeśli masz zatem w planach otworzenie własnego sklepu, przemyśl dobrze strategię działania i zaczynaj!