Co powinno znajdować się na wizytówce? Poradnik projektowy
Wizytówka jest często pierwszym kontaktem klienta z Twoją firmą, która ma służyć zbudowaniu właściwego wyobrażenia o Twojej firmie, przyciągnięciu jego uwagi po to, by miał on narzędzie ku temu, by znaleźć jeszcze więcej informacji o Tobie i o tym, czym tak naprawdę zajmuje się Twoja firma. Jednym z najlepszych sposobów, aby to osiągnąć, jest odpowiednio zaprojektowana wizytówka. Jednak jak zaprojektować wizytówki tak, by spełniały właśnie te funkcje? Oto kilka wskazówek, które mogą Ci w tym pomóc.
Projekt wizytówki krok po kroku
Dobór papieru na wizytówkę
Wybór rodzaju papieru jest jedną z najważniejszych rzeczy przy zamawianiu wizytówek. Wizytówki o gramaturze 400gr zrobią na wszystkich wrażenie, ponieważ są postrzegane jako droższe. Jeśli użyjesz cieńszego papieru, może on być postrzegany jako tańszy i może sprawiać wrażenie nieprofesjonalnego. Wizytówka to pierwsze wrażenie, pierwszy kontakt z Twoją firma. Warto więc zainwestować w naszą wizytówkę po to, aby pierwsze wrażenie było po prostu doskonałe.
Dane kontaktowe
Może się to wydać oczywiste, ale pierwszą rzeczą, którą należy wziąć pod uwagę przy projektowaniu wizytówek, są informacje, które chcemy, aby znaleźli na nich nasi klienci. Upewnij się, że Twoja firma, stanowisko, imię i nazwisko oraz adres są wyraźne i czytelne. Zastanów się dokładnie, jakie inne dane kontaktowe chcesz umieścić na swojej wizytówce. Warto wziąć pod uwagę, że strona internetowa, numer telefonu i adres e-mail stanowią obecnie najistotniejszą część wizytówki. Większość firm nie umieszcza już na wizytówkach swojego adresu, więc możesz z niego zrezygnować.
Nazwa firmy
Oczywiście jednym z najważniejszych elementów projektowania wizytówki jest określenie miejsca, w którym należy umieścić nazwę firmy. Ważne jest, aby nazwa firmy znajdowała się w centralnym miejscu wizytówki. Możesz umieścić w tym swoje logo lub, jeśli go nie masz, odpowiedni obrazek. Rozpoznawalność marki jest bardzo ważna i należy upewnić się, że potencjalni klienci wiedzą, kim jesteśmy.
Czytelność
Gdy mamy dużo informacji do umieszczenia na wizytówce, często kusi nas, aby zmniejszyć rozmiar tekstu, jednak zanim zrobimy ten krok powinniśmy pamiętać, że mały tekst, choć na ekranie wygląda czytelnie, po wydrukowaniu może wyglądać inaczej i może okazać się nieczytelny na papierze. Warto trzymać się zasady mówiącej, że rozmiar czcionki nie powinien być mniejszy niż 8, a ponadto należy się upewnić, że czcionka jest profesjonalna i prosta. Są takie czcionki, jak chociażby Comic Sans, których lepiej nie używać, ponieważ wyglądają mniej profesjonalnie.
Kolory
Odpowiednio dobrane jaskrawe kolory to doskonały sposób na wyróżnienie się. W poszukiwaniu oryginalności, projektanci i firmy graficzne bardzo często używają jaskrawych kolorów. Podobny efekt można uzyskać również decydując się na odpowiednio zaprojektowane wizytówki czarno-białe.
Kolorystyka wizytówek powinna być zgodna z kolorystyką marki Twojej firmy. Jeśli posiadasz wiodące firmowe kolory, warto je wykorzystać, ponieważ pozwoli to stworzyć profesjonalny wizerunek Twojej firmy. Jeśli w firmie nie stosuje się schematu kolorów, można wybrać dowolny inny kolor, który według nas pasuje do firmy. Wybierz jeden lub dwa kolory dla swojej wizytówki, ale staraj się unikać kolorów uzupełniających, ponieważ mogą one wyglądać nieprofesjonalnie na wizytówce. Jeśli nie masz pewności, czy kolory pasują do siebie, możesz użyć narzędzia do porównywania kolorów.
Marginesy na tekst
Pozostawienie marginesu tekstu i spadu idą ze sobą w parze. Warto z nich korzystać, ponieważ w przeciwnym razie wizytówka może zostać ucięta w niepożądanym miejscu.
Prostota wizytówki
Z wizytówki można zrobić prawdziwe arcydzieło, ale radzimy zachować prostotę. Nie przesadzaj z dodawaniem grafiki itp. do swojej wizytówki. Jeśli zastosujesz się do wszystkich opisanych powyżej kroków, Twoje wizytówki zrobią dobre wrażenie.
Wizytówki w Katowicach
Zleć wizytówki w Katowicach do druku w zaufanej drukarni, która szczególnie stawia nacisk na jakość. Nie oszczędzaj na ilości: rozdając wizytówki obecnym i potencjalnym klientom, zawsze warto rozdać im więcej niż dwie, ponieważ być może mogą oni polecić lub promować Twoją firmę lub znają kogoś, kto może być nią zainteresowany.