Dlaczego reklama w internecie jest tak istotna?
XXI wiek przyniósł nam wiele nowości. Jedną z nich jest rozpowszechnienie się sieci internetowej. Praktycznie w przeciągu około 20 lat internet stał się tak bardzo popularny, że większość z nas nie wyobraża sobie obecnie bez niego życia. Jego popularność przekłada się w dużej mierze na ilość wyszukiwanych w nim codziennie informacji. To właśnie dlatego prowadząc jakąś działalność powinniśmy zastanowić się nad reklamą w internecie. Być może ilość zapytań z naszej branży jest na tyle duża, że mamy szansę pozyskać nowych, wartościowych klientów?
Formy reklamy w internecie
Reklama w internecie może przywierać różne formy. Klasyfikując formy reklamy wg. ogólnego podziału możemy wyróżnić:
- reklamę tekstową,
- reklamę graficzną statyczną i dynamiczną,
- reklamę video,
- reklamę dźwiękową,
- marketing szeptany.
Wybór formy reklamy powinien być dopasowany do branży, w której działamy. Pamiętajmy, że podstawową zasadą w marketingu jest to, aby zwrócić czyjąś uwagę – a to można najprościej zrealizować za pomocą oddziaływania na bodźce wzrokowe. Wszyscy doskonale wiemy, że ta sama informacja przedstawiona w formie graficznej i tekstowej będzie lepiej zrozumiana w pierwszym z tych przypadków. Istnieją jednak branże, w których nie potrzebujemy wydawać pieniędzy na reklamę graficzną gdyż najważniejszą informacją jest np. ta o numerze telefonu – przykład: Pomoc drogowa 24h/7 – XXX XXX XXX (gdzie „X” to poszczególna liczba z numeru telefonu). W tym przypadku najważniejszy jest numer kontaktowy gdyż ludzie szukający pomocy drogowej potrzebują jej szybko i w dobrej cenie.
Tak naprawdę planując kampanię reklamową w internecie i chcąc tym samym wybrać odpowiednią formę reklamy, powinniśmy najpierw zastanowić się nad tym, czego oczekują nasi potencjalni klienci. Jeżeli damy im to czego szukają, z pewnością będą chętni na to by podjąć z nami współpracę, bądź skorzystać z naszych usług.
Dlaczego warto zainwestować w reklamę w internecie?
Reklama w internecie może przywierać różne formy. Odpowiednio dopasowana do branży reklama jest w stanie przynieść nam wymierne zyski. Wchodząc w odpowiednie kanały np. tematyczne na facebooku możemy zyskać bardzo wartościowy ruch na naszej stronie dzięki czemu możemy liczyć na np. wzrost ze sprzedaży naszych produktów. Dlaczego jeszcze warto inwestować w reklamę w internecie? Oto kilka dodatkowych powodów:
- budujemy rzetelny wizerunek marki,
- wzrost zaufania klientów do produktów,
- nadanie etykiety „innowacyjne przedsiębiorstwo”,
- dostęp do informacji o firmie o każdej porze dnia i nocy,
- zdobywanie nowych kanałów sprzedaży.
Powodów, dla których warto zainwestować w reklamę jest oczywiście wiele więcej. Tak naprawdę reklama w internecie w obecnych czasach jest bardzo popularna i szeroko wykorzystywana przez różne przedsiębiorstwa. Jeżeli chciałbyś zainwestować w reklamę sprawdź ofertę firmy Script – Reklama, Grafika Kraków.