Zajęcia na siłowni- jakie wybrać?

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Uczęszczanie na siłownię staje się obecnie bardzo popularne. Zarówno ze strefy wolnych ciężarów jak i części fitness mogą korzystać wszystkie osoby niezależnie od wieku, wagi czy umiejętności. Regularne uprawianie sportu pozwala zachować właściwą wagę, wzmacnia mięśnie, poprawia kondycję i pozwala zmniejszyć towarzyszące dolegliwości. Ponadto jest to doskonały sposób na rozładowanie negatywnych emocji, odprężenie się i rozluźnienie po w ciężkich dniach. Coraz więcej osób decyduje się na skorzystanie z różnorodnych zajęcia grupowych. Szeroki wybór sprawia, że bardzo ciężko zwłaszcza za pierwszym razem wybrać coś odpowiedniego dla siebie. Jakie zajęcia na siłowni są najpopularniejsze i czym się charakteryzują?

Crossfit dla wytrzymałych

Zajęcia z crossfitu są obecnie prowadzone niemal na każdej siłowni lub w innych obiektach sportowych. Trening ten opiera się na ćwiczeniach siłowych i kondycyjnych, których celem jest poprawa dziesięciu najważniejszych zdolności siłowych. Regularne uprawianie crossfitu gwarantuje rozwinięcie masy mięśniowej, zwiększenie siły oraz wzmocnienie siły ruchu mięśni. Crossfit zaliczany jest do treningów bardzo intensywnych, podczas których nie występuje przerwa na odpoczynek. Bardzo często podczas treningu wykorzystuje się podnoszenie ciężarów, sprawność atletyczną, oddechowo-krążeniową, wytrzymałość mięśni, szybkość, psychomotorykę, równowagę, a także rozciągliwość. Crossfit zazwyczaj składa się z ustawionych kolejno stacji, przy których należy wykonać określone ćwiczenia przez dany czas. Między kolejnymi stacjami następuje kilka sekund przerwy na złapanie oddechu. Mimo, że crossfit kojarzy się bardzo często z typowo męskim treningiem, z powodzeniem mogą brać udział w nim również kobiety. Powszechnie organizowane są także zajęcia przeznaczone tylko dla pań.

A może joga?

Joga jest doskonałym treningiem pozwalającym na rozciągnięcie mięśni i ich wzmocnienie bez zbędnego rozbudowania. Joga pozwala wprowadzić harmonię w całym organizmie, zrelaksować i jednocześnie spalić nadmiar kalorii co skutecznie sprawia, że coraz większa liczba osób interesuje się uprawianiem tego sportu. Joga polega na wykonywaniu określonych póz z wykorzystaniem maty do jogi, koców, klocków oraz innych dodatków, które ułatwiają pozostanie w danej pozycji przez kilka sekund. Regularne praktykowanie jogi wiąże się z wieloma korzyściami. Joga pozwala na szybkie wzmocnienie mięśni zarówno rąk, nóg jak i brzucha. Regularne uprawianie tego sportu sprawi, że ciało stanie się znacznie mocniejsze i elastyczne. Bardzo często nawet osoby szczupłe korzystając z zajęć są w stanie stracić kilka kilogramów. Joga wpływa również bardzo pozytywnie na inne aspekty życia codziennego. Podczas treningu trenowana jest również wytrwałość, cierpliwość i silna wola co przekłada się także na wykonywanie codziennych obowiązków – jesteśmy w stanie w bardziej opanowany sposób podejmować decyzje oraz mamy więcej energii każdego dnia. Joga może stanowić swego rodzaju terapię, dzięki której będziemy w stanie zmienić swoje ciało, myślenie oraz podchodzenie do pewnych sytuacji życiowych.

Uczęszczając na zajęcia warto zadbać o własne akcesoria do ćwiczeń. Będzie to higieniczne oraz pozwoli nam na wykonywanie ćwiczeń również w domowym zaciszu, ogrodzie lub parku. Dobrej jakości akcesoria mozna nabyć w sklepie internetowych Yoga-yoga.pl, w atrakcyjnych cenach.

 

akcesoria do jogi

 

 

Indoor cycling dla spragnionych wrażeń!

Indoor cycling jest dość nową formą sportu, która cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Trening odbywa się na rowerach stacjonarnych przy towarzystwie porywającej i motywującej muzyki oraz przyszkolnego instruktora, który nadaje tempo oraz instruuje każdego uczestnika. Indoor cycling oprócz ogromu przyjemności gwarantuję wzmocnienie mięśni nóg, brzucha oraz spalanie ogromnej ilości kalorii. Wiele osób, które narzekają na brak koordynacji ruchowej czy tanecznej decyduje się na tę formę sportu gdyż nie wymaga ona specjalnych umiejętności.

Pilates – trening całego ciała

Pilates jest uniwersalnym treningiem wzmacniającym wszystkie mięśnie ciała. Regularne uprawianie pilatesu gwarantuje poprawę postury, zapobiega bólom pleców, które wynikają z siedzącego trybu życia oraz wysmukla mięśnia. Pilates skupia się na wykonywaniu dokładnych, zazwyczaj dość powolnych ruchów, których głównym celem jest utrzymanie równowagi i napięcia mięśni. Ćwiczenia podobnie jak joga przynoszą relaks oraz spokój i pozwalają zapomnieć o codziennych problemach. Pilates może stanowić pomoc wszystkim osobom cierpiącym na bóle kręgosłupa, a także jest to doskonały sport dla osób początkujących gdyż nie wymaga ona wyjątkowo dobrej kondycji fizycznej, a jednak przynosi szybkie rezultaty. Pilates w dużym stopniu zainspirowany jest technikami ćwiczeń wykonywanych przez tancerzy dlatego też bardzo często wykorzystywany jest jako sposób na rehabilitację biegaczy, golfistów, tenisistów czy baletmistrzów, którzy doznali kontuzji . Podczas zajęć bardzo często wykorzystywane są różnorodne akcesoria takie jak piłki, klocki czy gumy.

Dodane przez:

Maciej

Back to Top