Projektowanie wnętrz 3D – jak wybrać studio?
Projektowanie wnętrz za pomocą wizualizacji trójwymiarowej zazwyczaj można podzielić na trzy etapy:
Etap I
- Rozmowa – dyskusja na temat oczekiwań dotyczących projektu oraz wstępny kosztoryst projektu.
Etap II
- Remanent projektowanego kompleksu lub dostarczenie odpowiednich dokumentów przez klienta.
- Zaaranżowanie przestrzeni.
- Omówienie projektu, zwizualizowanie wybranej aranżacji.
- Wykonanie rysunków technicznych dla zleceniobiorców (instalacje, umeblowanie, rozrysowanie ścianek działowych i tym podobne).
- Skompletowanie wybranych materiałów użytych w projekcie.
- Wyliczenie kosztów zlecenia.
Etap III
- Nadzorowanie postępów.
- Wybór odpowiedniego umeblowania.
Jak znaleźć specjalistę godnego zaufania?
Trzeba mieć na uwadze, że od wizualizacji w dużym stopniu zależna jest prezencja przyszłego pomieszczenia, które będziemy użytkować. Przed podjęciem decyzji współpracy z daną firmą, warto przejrzeć jej dokonania. Czy projekty cechują się wysokim stopniem estetyki i dbaniem o szczegóły? Jak bardzo przypominają realistyczne pomieszczenia (im bardziej projekt imituje fotografię, tym jego poziom jakościowy jest na wyższym stopniu)? Czy ich działalność jest spójna z moją wizją pomieszczenia?
Dobrym rozwiązaniem jest rozmowa z przedstawicielem firmy. Warto też spytać o projekt wizualizacji i skonfrontować go z gotowym, wykończonym pomieszczeniem. Każda godna zaufania firma powinna dawać podgląd do tego rodzaju materiałów.
Wizualizacja wnętrz 3D – dla kogo?
Pomyśl o swoim wymarzonym pokoju, kuchni, łazience czy biurze. Na pewno chciałbyś czuć się tam dobrze, komfortowo, spokojnie. Pewnie spędzisz tam sporą część swojego życia. To ważne, abyś czuł, że jesteś we właściwym miejscu. We wnętrzu wygodnym i przestronnym. Wizualizacja trójwymiarowa umożliwia ci podgląd lokalu, zanim faktycznie on będzie ukończony. Na jego podstawie podejmiesz decyzję, czy jest tak, jak chciałeś żeby było? Czy potrzebne są jakieś zmiany, poprawki? Będziesz mógł kontrolować wszystko na bieżąco i trzymać rękę na pulsie. Konsultacja z wykonawcami będzie szybsza i bardziej jasna. Wolisz wydać pieniądze teraz na realizację wizualizacji i mieć wszystko pod kontrolą, czy dopłacać później, kiedy projekt będzie sfinalizowany i okaże się, że nie jest tak jak być powinno?
Na dodatek wizualizacja 3D jest bardzo pomocna w aspekcie reklamowym i marketingowym. Jak mówi przysłowie – reklama dźwignią handlu. Pamiętajmy, że większość z odbiorców to wzrokowcy. To, co widzimy, często pozostaje w naszej pamięci dłużej niż to, co słyszymy. Dobra reklama musi zwrócić uwagę widza i zaciekawić. Taki projekt jest dla potencjalnego klienta bardziej kuszący i łatwiejszy w odbiorze, jest bardziej sprecyzowany niż klasyczne, ręczne szkice bądź płaskie obrazy. Osoba niezorientowana w temacie może mieć problemy z właściwym odbiorem projektu.