Na jaką dietę się zdecydować?

5.00 avg. rating (99% score) - 1 vote

Jak wybrać właściwą dietę, która przyniesie oczekiwane rezultaty w możliwie krótkim czasie? To pytanie zadaje sobie wiele osób rozpoczynających odchudzanie. Obecnie do wyboru maja oni szeroki wachlarz możliwości w tej dziedzinie. Doskonałym wstępem do diety wyszczuplającej będzie określenie potrzeb wynikających z jej stosowania. Dlaczego chcemy schudnąć ? Co jest tego powodem naszej nadwagi ? I wreszcie jaki sposób odżywiania i aktywności fizycznej będzie odpowiedni dla naszej osoby?

Wybór diety

Najlepszym rozwiązaniem przed wyborem diety odchudzającej jest zasięgniecie opinii specjalisty w dziedzinie dietetyki. W przypadku braku takiej możliwości możemy jednak skorzystać z fachowej literatury oraz informacji w internecie (strony o odchudzaniu i fora). W przypadku określenia odpowiedniej diety dużą rolę odgrywa wiek osoby planującej odchudzanie. Zupełnie inne rozwiązania zalecane są dla dzieci, młodzieży, osób dorosłych, w wieku średnim oraz emerytalnym. Olbrzymie znaczenie ma tutaj również płeć.

Organizm do nowego sposobu odżywiania należy przyzwyczajać stopniowo, stale modyfikując nasze codzienne menu. W przypadku natychmiastowej zmiany planu żywieniowego może on doznać szoku, co w większości przypadków powoduje bardzo niekorzystne zmiany (np. metaboliczne).

Niezwykle istotnym jest również fakt, aby wybrana przez nas dieta była dostosowana do trybu życia i rozkładu dnia. Pamiętajmy, że uciążliwe wyrzeczenia nie zawsze idą w parze z efektywnością odchudzania.

Zdrowa dieta

Odpowiednio stosowana zdrowa dieta jest kluczem do osiągnięcia zadowalających wyników po zakończeniu kuracji odchudzającej. Wykluczone są tutaj wszelkiego rodzaju niezdrowe nawyki żywieniowe, takie jak np. nocne podjadanie lub robienie tego pomiędzy posiłkami. Zdyscyplinowanie i zdrowy rozsądek to dwa kluczowe elementy przy stosowaniu racjonalnej i zdrowej diety.

Szereg badań dowodzi, że dieta oparta na zdrowej żywności jest najbardziej skuteczna. Przede wszystkim musi być ona zróżnicowana, a wprowadzanie nowych produktów do jadłospisu musi mieć charakter stopniowy. Dostarczanie organizmowi niezbędnych witamin i wartości odżywczych, pozwala na zachowanie zdrowej i szczupłej sylwetki na długie lata.

Obecnie internet oraz księgarnie zalane są publikacjami na temat tzw. „cudownych diet”. Wiele z nich jednak nie przynosi pożądanych rezultatów, a nawet prowadzi po powstania efektu jo-jo. Jest to przede wszystkim działanie niezwykle krótkotrwałe.

Zdrowa dieta powinna charakteryzować się :
– częstym,umiarkowanym ilościowo spożywaniem potraw niskokalorycznych,
– zróżnicowanym menu,
– posiłkami bogatymi w węglowodany złożone, przetworzone jedynie w minimalnym stopniu,
– spożywaniem co najmniej dwóch litrów wody niegazowanej dziennie,
– ograniczeniu lub całkowitym wyeliminowaniu soli, cukru spożywczego i produktów wysoko przetworzonych,
– spożywaniem posiłków powoli i w spokoju
– piciu liściastej zielonej herbaty bez dodatku jakiegokolwiek rodzaju cukru.

Suplementy na odchudzanie

Obecnie rynek zalany jest różnymi rodzajami suplementów diety, wspomagających odchudzanie. Do najbardziej popularnych tego typu specyfików należą niewątpliwie reduktory tłuszczu (fat burnery w kapsułkach), spalacze tkanki tłuszczowej w formie tabletek i zawiesin oraz herbatki odchudzające. Ich działanie na organizm jest bardzo różne. Skuteczność także bywa odmienna w zależności od stopnia nadwagi oraz predyspozycji danego organizmu.

Dieta

W czasie stosowania suplementów diety wspomagających proces odchudzania istotną rolę odgrywa aktywność fizyczna (np. ćwiczenia aerobowe). Samo spożywanie tabletek i płynów nic nam nie da , jeśli nie połączymy tego z odpowiednim wysiłkiem fizycznym, który usprawni proces szybkiego i efektywnego spalania tłuszczu przez nasz organizm.

Przed użyciem jakiegokolwiek suplementu na odchudzanie, warto zasięgnąć opinii farmaceuty na jego temat i przeanalizować wszelkie przeciwwskazania. Bywają sytuacje, w których dany lek działa bardzo niekorzystnie. Kolejną niezwykle istotną kwestią jest dawkowanie. Błędnym jest tutaj myślenie, iż dzięki zażyciu dużej ilości tabletek jednocześnie, przyspieszymy efekt redukcji tłuszczu. Nieodpowiednie stosowanie suplementów może prowadzić do wielu groźnych powikłań takich jak np. zaburzenia snu i pracy serca. Dzieje się tak przede wszystkim ze względu na sporą zawartość kofeiny w tego typu medykamentach.

Dodane przez:

Maciej

Back to Top