Jak budować reklamę?

Prawdopodobnie niemal wszyscy zdają sobie sprawę, że bez dobrej reklamy nic się nie sprzeda. A jak już to się uda, to raczej z mizernym skutkiem. Czasem można się zastanowić nad tym, co sprawia, że niektóre rzeczy tak chętnie się kupuje, a niektóre omija (często tak na wszelki wypadek). Za tymi wszystkimi działaniami stoi dobra agencja kreatywna. To w niej zatrudnieni są specjaliści (informatycy, graficy komputerowi, specjaliści od wizerunku, a być może także psycholog reklamy czy socjolog), którzy wiedzą co i jak zrobić, by marka na stałe zagościła w ludzkich umysłach.

Wejście w świadomość konsumenta

Niestety, wszelkie przejawy marketingu oparte są na manipulacji, a ta (jak każdy zapewne wie) jest szkodliwa, ponieważ odbiera człowiekowi wolność. Stosując techniki manipulacyjne zaczyna się w taki sposób sterować wnętrzem ludzkim, że człowiek zupełnie nieświadomie robi lub sięga po coś, czego nigdy wcześniej by nie zrobił. Trzeba być naprawdę silną jednostką by oprzeć się tego typu działaniom. Niestety, prawda jest taka, że każdy (w mniejszym lub większym stopniu) ulega takiemu postępowaniu. W tym momencie można się zastanowić czy udałoby się cokolwiek wypromować nie korzystając z technik manipulacyjnych? Ciężkie pytanie, na które na ten moment nie można udzielić odpowiedzi, ponieważ nie ma na ten temat żadnych badań. Tak na chłopski rozum można jednak stwierdzić, że jest to niemożliwe, chociażby z tego względu, że wszystkie działania marketingowe są oparte na manipulacji.

Czym zajmują się pracownicy agencji?

Można przyjrzeć się temu na konkretnym przykładzie. Otóż, pracownicy agencji kreatywnej zajmują się między innymi doborem odpowiednich barw (firmy, strony internetowej) – możecie zobaczyć przykład na stronie agencji kreatywnej LTB z Wrocławia. Ich odpowiednie dobranie może oddziaływać na ludzką psychikę. W jaki sposób? Przede wszystkim chcąc przykuć czyjąś uwagę stosuje się między innymi kolor czerwony, który bardzo mocno pobudza ludzki mózg. Z kolei chcąc wypromować jakieś środki uspokajające, czy związane z jakąś harmonią zastosuje się barwę zieloną lub kolory pastelowe.

Pracownicy agencji kreatywnej

Również odpowiednio dobrana muzyka, czy to w spotach reklamowych czy w centrach handlowych mają pobudzić ludzi do działania. Umiejętnie zaprojektowane logo w agencji kreatywnej ma na celu wywołanie dobrych odczuć wśród odbiorcy, a do tego zapaść na jak najdłuższy czas w jego pamięci- znowu manipulacja. Wszelkie podejmowane działania w marketingu mają na celu podświadome kierowanie umysłem ludzkim, po to by osiągnąć swój cel, czyli skorzystania z usług danego zakładu lub kupienia rekomendowanego produktu. Czy to się komuś podoba czy nie społeczeństwo nieustannie jest kierowane przekazami marketingowymi. Oczywiście tego typu manipulacja stanowczo różni się od tej podejmowanej w krajach totalitarnych, ale mimo wszystko odbiera ona w minimalnym stopniu wolność człowieka. Ile to bowiem razy zdarzyło się, że kupiło się coś całkowicie zbędnego, a właściwa refleksja przyszła dopiero po fakcie, gdy działanie manipulacji powoli mijało. Tak to mniej więcej wygląda, tak to działa. Firmy bez tego typu pomocy agencji kreatywnej obejść się raczej nie mogą, więc społeczeństwu nie pozostaje nic innego, jak wydanie cichego przyzwolenia na to wszystko.

Related articles

Back to Top