Czy wygląd lady recepcyjnej ma znaczenie

Lada recepcyjna to jeden z pierwszych elementów wystroju wnętrza, jaką widzi klient wchodzący do biura firmy. Dopasowana wizualnie do estetyki pomieszczenia i budynku będzie przyciągała uwagę i wpłynie na pozytywne pierwsze wrażenie o marce.

Profesjonalna, zadbana, nowoczesna recepcja wzbudza zaufanie, buduje aurę profesjonalizmu i zachęca do rozmowy z osobami pracującymi za ladą. Jeśli jej wygląd znacząco odbiega od nowoczesności i profesjonalizmu, wrażenia klientów będą dalekie od oczekiwań. Jak powinna wyglądać lada recepcyjna i na co zwrócić uwagę wyposażając recepcję w siedzibie firmy?

Dlaczego wygląd lady recepcyjnej ma znaczenie?

Bez względu na to, czy klient odwiedzający Twoją firmę, biuro czy gabinet przechodzi jedynie obok recepcji, czy zmierza w jej kierunku, estetyka wnętrza z którym zetknie się jako pierwszym z pewnością wpłynie na to w jaki sposób odbierze firmę. Podchodząc do lady prawdopodobnie spędzi przy niej trochę czasu rozmawiając z pracownikiem, wypełniając dokumenty, dokonując płatności itp. Recepcja powinna być więc miejscem schludnym, zadbanym, wzbudzającym pozytywne reakcje, ale i w pełni funkcjonalnym, stworzonym z myślą o klientach i wygodzie pracy dla recepcjonistów.

Na co zwrócić uwagę wybierając ladę do recepcji?

Wielkość lady na recepcji będzie prawdopodobnie jednym z kluczowych elementów decydujących o wygodzie korzystania z niej zarówno dla pracowników, jak i dla klientów oraz gości.

Zbyt wysoka lada ukryje pracownika i utrudni kontakt z recepcjonistą, ale zbyt niska lada recepcyjna może spowodować dyskomfort dla pracowników nie oddzielając ich dostatecznie od wzroku gości i klientów. Pozostając w tematyce wielkości lady, warto zadbać też o przestrzeń roboczą.

W dużej recepcji nie ma problemu z wstawieniem dużej lady, na której pracownik zmieści się ze służbowym komputerem, niezbędnymi dokumentami czy innym sprzętem, ale w małych biurach wielkość może być problemem. Półokrągłe lub narożne lady recepcyjne dają wystarczająco duży blat nie zajmując jednocześnie dużo przestrzeni. Poleca się je szczególnie tam, gdzie można ograniczyć liczbę dokumentów i sprzętów na ladzie, a więc np. do salonów kosmetycznych, małych biur czy portierni w budynkach publicznych.

Kolorystyka lady recepcyjnej nie powinna być przypadkowa. Kolor drewna lub laminatu warto dobrać do wystroju wnętrza, bazując na tym jaki efekt chcemy osiągnąć. Wybierając lady recepcyjne na wymiar można zdecydować się na akcenty kolorystyczne bądź podświetlenia w kolorze współgrającym z logo firmy, a nawet dodanie samego logo na froncie lady, widocznego dla każdego wchodzącego klienta. To dobry zabieg wizerunkowy, który prezentuje się profesjonalnie, a jednocześnie przyciąga uwagę do samej recepcji.

Ostatnią, choć nie mniej ważną kwestią przy wyborze lady recepcyjnej powinna być wygoda pracy. Poza wspomnianą już przestrzenią na blacie, warto zadbać by w ladzie znalazły się szuflady, pojemniki na dokumenty czy przestrzeń na komputer.

Blat powinien być też dostosowany do bezpiecznej i ergonomicznej pracy w pozycji siedzącej oraz stojącej.

Lady recepcyjne i meble do gabinetu – wybierz projekt na wymiar

Jedną z największych zalet mebli na wymiar jest możliwość całkowitej personalizacji ich kształtów, wymiarów, kolorów i ostatecznego wyglądu. Wyposażając biura, recepcje w siedzibie firmy, gabinety, hotele czy placówki publiczne warto pamiętać o tym, że to właśnie meble w recepcji będą pierwszym elementem wizualnym, z jakim zetknie się potencjalny klient. Sposób, w jaki zostanie przygotowana lada recepcyjna i pozostałe meble na wyposażeniu pomieszczenia może wpłynąć na pozytywny bądź negatywny odbiór Twojej firmy.

Wybierając projekt mebli na wymiar masz pewność, że kolorystyka mebli będzie zgodna z wystrojem, jakiego oczekujesz, elementy dekoracyjne mogą zostać dopasowane do kolorów charakterystycznych dla Twojej marki, a jakość wykonania mebli będzie nieporównywalnie wyższa od tej oferowanej przez meble produkowane masowo. Warto inwestować w indywidualne rozwiązania szyte na miarę i dopasowane optymalnie do Twoich oczekiwań. To one wyróżnią Twoją firmę na tle konkurencji i zbudują pozytywny odbiór marki już od pierwszych kroków postawionych przez klienta w siedzibie Twojej firmy.

Related articles

Back to Top